Yasak Kent'in en gizemli odasında ne var?
-Çin - Türkiye2016/08/16 09:47:23January 28 2020 05:49:56

Yasak Kent'in en gizemli odasında ne var?

Yasak Kent'e (Zijincheng) bir kez ilgi duymaya başlayan biri, bir daha burası üzerine düşünmekten, her seferinde burayı sanki ilk kez görüyormuş gibi ziyaret etmekten kendini alamaz.

Çin'de sıcaklarla baş etmenin yolları
-Çin - Türkiye2016/07/20 19:39:26January 28 2020 05:49:56

Çin'de sıcaklarla baş etmenin yolları

Günlerin iyice uzadığı yaz aylarında kavurucu güneş Çin'in genelinde olduğu gibi Beijing sokaklarında da kendini iyice gösteriyor. Sokak aralarında insanların sıcakla baş ederken kullandığı yöntemlere şahit oluyorum. Yemeklerden içeceklere, kıyafetlerden aksesuarlara ka-dar geniş bir yelpazeye sahip Çin'e özgü güneşten korunma yöntemleri bulunuyor.

12 yılda tamamlanan film: Büyük Balık ve Begonya
-Çin - Türkiye2016/07/12 15:11:27January 28 2020 05:49:56

12 yılda tamamlanan film: Büyük Balık ve Begonya

Filmin yönetmenlerinden Liang Xuan, filmin toplam bütçesinin 30 milyon yuan olduğunu açıkladığı basın toplantısında sorulan; “12 yıl, animasyon film için uzun bir süre değil mi ?” sorusuna “12 yıl bizim için bişey değil.” diye cevap veriyordu.

Pekin'den Beijing'e bir şehrin adları
-Çin - Türkiye2016/06/22 16:14:14January 28 2020 05:49:56

Pekin'den Beijing'e bir şehrin adları

Bir şehri şehir yapan unsurlar arasında, şehrin ismi ne kadar yer tutar? Şehrin ismi değiştiğinde, şehirden neler gider, yeni isim neler getirir?

Eski Beijing surlarında bir Türk
-Çin - Türkiye2016/06/07 20:25:45January 28 2020 05:49:56

Eski Beijing surlarında bir Türk

Türkiye ile Çin arasında gidip gelen şair, yazar, seyyah ve devlet adamlarının sayısı maalesef çok fazla değil. Ancak yine de bu alanda çok değerli çalışmalar var. Bu programda, 20. yüzyılın başında Çin'e gelen, Dongbei'den Kanton'a tüm ülkeyi kat eden, yerel halkla yakın ilişki kurup ilginç tespitler yapan sıra dışı bir seyyahı tanıtacağım.

Balık suda, kuş gökte, Miao dağda yaşar
-Çin - Türkiye2016/05/03 15:45:55January 28 2020 05:49:56

Balık suda, kuş gökte, Miao dağda yaşar

Çin, 56 etnik grubuyla renkli bir çiçek bahçesine benzetilebilir... Bu rengarenk dünyanın en renkli gruplarından biri Miao etnik grubu. Miaoların tarihi, Çin'in kuzeyinden güneyine binlerce yıllık bir göç hikayesi...

İslam Çin'e nasıl ve ne zaman geldi?
-Çin - Türkiye2016/04/05 19:09:24January 28 2020 05:49:56

İslam Çin'e nasıl ve ne zaman geldi?

Çin'de İslam dininin çok eski ve zengin bir kültürü var. Çinli Müslümanlar 1300 yıldan uzun süreçte kendilerine özgü bir İslam kültürü geliştirdiler. Peki, İslam dini Çin'e ne zaman, hangi yollarla ve kimler tarafından getirildi? Bu konuda muhtelif rivayetler var...

Saraydan müzeye Yasak Kent
-Çin - Türkiye2016/03/24 08:43:45January 28 2020 05:49:56

Saraydan müzeye Yasak Kent

Ulusal Saray Müzesi 2015 yılında 90. kuruluş yıldönümünü kutladı. 24 farklı imparatorun yaklaşık 500 yıl boyunca hüküm sürdüğü Yasak Kent'in, Çin'in son yüz yıllık tarihiyle iç içe geçen bir öyküsü var…

Aile içi şiddet yasası yürürlükte
-Çin - Türkiye2016/03/15 20:03:16January 28 2020 05:49:56

Aile içi şiddet yasası yürürlükte

Çin'in ilk aile içi şiddet yasası 1 Mart'ta yürürlüğe girdi. Yeni yasa neler getiriyor? Çin'de aile içi şiddet olaylarının sebepleri neler, nasıl tedbirler alınıyor? Bu konuda Çin ile Türkiye arasında ne gibi benzerlikler var?

Çin'de futbol deyince...
-Çin - Türkiye2016/02/16 15:26:59January 28 2020 05:49:56

Çin'de futbol deyince...

Çin, futbolda atağa kalktı. Çin kulüplerinin astronomik transferlerinin ardından Çin futbolu tüm dünyada gündeme oturdu. Çin'in futbola yatırımları, Türk futbolunu da etkiliyor. Peki, Çin futbolunda neler oluyor?



Takvim

Haberler:
Son Dakika Türkiye Çin Dünya Çin - Türkiye
Ekonomi:
Son Haberler Çin Ekonomisi Türkiye Ekonomisi Dünya Ekonomisi Fuarlar Gündem
Turizm:
Gezelim Görelim Seyahat Defteri Yöresel Lezzetler Seyahat Mito
Kültür ve Yaşam:
Sağlık Çin - Türkiye Çin Sineması Biliyor Musun Bilmiyor Musun Röportaj
yoresel:
Güncel Etnik Kültür Kültür Mirasları Yöresel Lezzetler
Çince Öğretimi:
Çince Hakkında Temel Bilgiler Hem Eğlenin Hem Öğrenin Atasözleri ve Deyimler Şiirler Günlük Çince Konuşmaları
China TV:
Kültür Merhaba Çin
Web Radyo:
Gündem Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Haftasonu
Galeri:
Çin Dünya Moda Seyahat Spor