İslam Çin'e nasıl ve ne zaman geldi?
-Çin - Türkiye2016/04/05 19:09:24September 23 2018 00:25:33

İslam Çin'e nasıl ve ne zaman geldi?

Çin'de İslam dininin çok eski ve zengin bir kültürü var. Çinli Müslümanlar 1300 yıldan uzun süreçte kendilerine özgü bir İslam kültürü geliştirdiler. Peki, İslam dini Çin'e ne zaman, hangi yollarla ve kimler tarafından getirildi? Bu konuda muhtelif rivayetler var...

Saraydan müzeye Yasak Kent
-Çin - Türkiye2016/03/24 08:43:45September 23 2018 00:25:33

Saraydan müzeye Yasak Kent

Ulusal Saray Müzesi 2015 yılında 90. kuruluş yıldönümünü kutladı. 24 farklı imparatorun yaklaşık 500 yıl boyunca hüküm sürdüğü Yasak Kent'in, Çin'in son yüz yıllık tarihiyle iç içe geçen bir öyküsü var…

Aile içi şiddet yasası yürürlükte
-Çin - Türkiye2016/03/15 20:03:16September 23 2018 00:25:33

Aile içi şiddet yasası yürürlükte

Çin'in ilk aile içi şiddet yasası 1 Mart'ta yürürlüğe girdi. Yeni yasa neler getiriyor? Çin'de aile içi şiddet olaylarının sebepleri neler, nasıl tedbirler alınıyor? Bu konuda Çin ile Türkiye arasında ne gibi benzerlikler var?

Çin'de futbol deyince...
-Çin - Türkiye2016/02/16 15:26:59September 23 2018 00:25:33

Çin'de futbol deyince...

Çin, futbolda atağa kalktı. Çin kulüplerinin astronomik transferlerinin ardından Çin futbolu tüm dünyada gündeme oturdu. Çin'in futbola yatırımları, Türk futbolunu da etkiliyor. Peki, Çin futbolunda neler oluyor?

Çin kültüründe bayram ve bahar
-Çin - Türkiye2016/02/02 15:48:55September 23 2018 00:25:33

Çin kültüründe bayram ve bahar

Bu hafta bayramı konuşuyoruz... Bayram nedir? Nasıl ortaya çıkar, neler bayram olarak kutlanır? Bayramların, insanın inanç dünyasındaki yeri nedir? Bayram, insanın tabiatla ve Tanrı'yla ilişkisini nasıl belirler?

Anadolu'dan Çin'e yazının sırrı
-Çin - Türkiye2016/01/26 20:03:55September 23 2018 00:25:33

Anadolu'dan Çin'e yazının sırrı

Çin ve Anadolu... Tarihte yazının en erken ortaya çıktığı iki coğrafya. Peki, yazı nasıl ortaya çıkar? Sümer yazısı ile Çin yazısı arasında benzerlikler var mı? Bu hafta bu soruların peşine düşüyoruz...

Bir kültür sanat rehberi: Yasak Kent Takvimi
-Çin - Türkiye2016/01/12 17:04:26September 23 2018 00:25:33

Bir kültür sanat rehberi: Yasak Kent Takvimi

Yeni yıl demek bir yönüyle takvim ve pul demektir... Takvim, pul ve hatıra madeni paraların basılması, Çin'de yeni yılın en önemli habercileri.

Çayla fal bakılır mı?
-Çin - Türkiye2016/01/12 15:23:15September 23 2018 00:25:33

Çayla fal bakılır mı?

Çinlilerin kahveye düşkün oldukları söylenemez, Türklerin kahveden aldıkları hazzı, Çinliler çayda buluyorlar... Peki, yüzyıllar önce Çinlilerin “çay falı” baktıklarını biliyor muydunuz?

Yılın Çince karakterleri belli oldu!
-Çin - Türkiye2015/12/22 11:26:16September 23 2018 00:25:33

Yılın Çince karakterleri belli oldu!

2015 yılının en popüler karakterleri belli oldu... Bu yıla damgasını vuran karakterler hangileriydi? Bu karakterlerin arka planındaki sosyal ve siyasi hadiseler nelerdi? 2015 boyunca en çok kullanılan Çince karakterlere bakarak bütün bir yılın özetini çıkarmaya çalışıyoruz...

Taiwan Boğazı'nın diğer yakası: Taibei'de yaşam
-Çin - Türkiye2015/12/17 18:40:45September 23 2018 00:25:33

Taiwan Boğazı'nın diğer yakası: Taibei'de yaşam

1542 yılında Portekizliler Çin'in Fujian eyaletinin karşı kıyısındaki Taiwan adasına çıktıklarında buraya "Formosa" adını verdiler; Güzel Ada. Batı dillerinde ada uzun yıllar boyunca bu adla anıldı.

Toprak askerler yeniden gündemde
-Çin - Türkiye2015/12/17 18:37:46September 23 2018 00:25:33

Toprak askerler yeniden gündemde

Çin'in ilk imparatoruna ait Terracotta Ordusu 1974 yılında köylüler tarafından keşfedildiğinde arkeoloji ve tarih çevresinde büyük yankı uyandırdı. Gizemlerle dolu mezar halen tamamen açılabilmiş değil; son günlerde bu konuya bir gizem daha eklendi: Toprak askerler ve atları gerçekte kim yaptırdı?



Takvim

Haberler:
Son Dakika Türkiye Çin Dünya Çin - Türkiye
Ekonomi:
Son Haberler Çin Ekonomisi Türkiye Ekonomisi Dünya Ekonomisi Fuarlar Gündem
Turizm:
Gezelim Görelim Seyahat Defteri Yöresel Lezzetler Seyahat Mito
Kültür ve Yaşam:
Sağlık Çin - Türkiye Çin Sineması Biliyor Musun Bilmiyor Musun Röportaj
yoresel:
Güncel Etnik Kültür Kültür Mirasları Yöresel Lezzetler
Çince Öğretimi:
Çince Hakkında Temel Bilgiler Hem Eğlenin Hem Öğrenin Atasözleri ve Deyimler Şiirler Günlük Çince Konuşmaları
China TV:
Kültür Merhaba Çin
Web Radyo:
Gündem Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Haftasonu
Galeri:
Çin Dünya Moda Seyahat Spor