Eski Beijing surlarında bir Türk
-Çin - Türkiye2016/06/07 20:25:45December 14 2018 19:48:53

Eski Beijing surlarında bir Türk

Türkiye ile Çin arasında gidip gelen şair, yazar, seyyah ve devlet adamlarının sayısı maalesef çok fazla değil. Ancak yine de bu alanda çok değerli çalışmalar var. Bu programda, 20. yüzyılın başında Çin'e gelen, Dongbei'den Kanton'a tüm ülkeyi kat eden, yerel halkla yakın ilişki kurup ilginç tespitler yapan sıra dışı bir seyyahı tanıtacağım.

Balık suda, kuş gökte, Miao dağda yaşar
-Çin - Türkiye2016/05/03 15:45:55December 14 2018 19:48:53

Balık suda, kuş gökte, Miao dağda yaşar

Çin, 56 etnik grubuyla renkli bir çiçek bahçesine benzetilebilir... Bu rengarenk dünyanın en renkli gruplarından biri Miao etnik grubu. Miaoların tarihi, Çin'in kuzeyinden güneyine binlerce yıllık bir göç hikayesi...

İslam Çin'e nasıl ve ne zaman geldi?
-Çin - Türkiye2016/04/05 19:09:24December 14 2018 19:48:53

İslam Çin'e nasıl ve ne zaman geldi?

Çin'de İslam dininin çok eski ve zengin bir kültürü var. Çinli Müslümanlar 1300 yıldan uzun süreçte kendilerine özgü bir İslam kültürü geliştirdiler. Peki, İslam dini Çin'e ne zaman, hangi yollarla ve kimler tarafından getirildi? Bu konuda muhtelif rivayetler var...

Saraydan müzeye Yasak Kent
-Çin - Türkiye2016/03/24 08:43:45December 14 2018 19:48:53

Saraydan müzeye Yasak Kent

Ulusal Saray Müzesi 2015 yılında 90. kuruluş yıldönümünü kutladı. 24 farklı imparatorun yaklaşık 500 yıl boyunca hüküm sürdüğü Yasak Kent'in, Çin'in son yüz yıllık tarihiyle iç içe geçen bir öyküsü var…

Aile içi şiddet yasası yürürlükte
-Çin - Türkiye2016/03/15 20:03:16December 14 2018 19:48:53

Aile içi şiddet yasası yürürlükte

Çin'in ilk aile içi şiddet yasası 1 Mart'ta yürürlüğe girdi. Yeni yasa neler getiriyor? Çin'de aile içi şiddet olaylarının sebepleri neler, nasıl tedbirler alınıyor? Bu konuda Çin ile Türkiye arasında ne gibi benzerlikler var?

Çin'de futbol deyince...
-Çin - Türkiye2016/02/16 15:26:59December 14 2018 19:48:53

Çin'de futbol deyince...

Çin, futbolda atağa kalktı. Çin kulüplerinin astronomik transferlerinin ardından Çin futbolu tüm dünyada gündeme oturdu. Çin'in futbola yatırımları, Türk futbolunu da etkiliyor. Peki, Çin futbolunda neler oluyor?

Çin kültüründe bayram ve bahar
-Çin - Türkiye2016/02/02 15:48:55December 14 2018 19:48:53

Çin kültüründe bayram ve bahar

Bu hafta bayramı konuşuyoruz... Bayram nedir? Nasıl ortaya çıkar, neler bayram olarak kutlanır? Bayramların, insanın inanç dünyasındaki yeri nedir? Bayram, insanın tabiatla ve Tanrı'yla ilişkisini nasıl belirler?

Anadolu'dan Çin'e yazının sırrı
-Çin - Türkiye2016/01/26 20:03:55December 14 2018 19:48:53

Anadolu'dan Çin'e yazının sırrı

Çin ve Anadolu... Tarihte yazının en erken ortaya çıktığı iki coğrafya. Peki, yazı nasıl ortaya çıkar? Sümer yazısı ile Çin yazısı arasında benzerlikler var mı? Bu hafta bu soruların peşine düşüyoruz...

Bir kültür sanat rehberi: Yasak Kent Takvimi
-Çin - Türkiye2016/01/12 17:04:26December 14 2018 19:48:53

Bir kültür sanat rehberi: Yasak Kent Takvimi

Yeni yıl demek bir yönüyle takvim ve pul demektir... Takvim, pul ve hatıra madeni paraların basılması, Çin'de yeni yılın en önemli habercileri.

Çayla fal bakılır mı?
-Çin - Türkiye2016/01/12 15:23:15December 14 2018 19:48:53

Çayla fal bakılır mı?

Çinlilerin kahveye düşkün oldukları söylenemez, Türklerin kahveden aldıkları hazzı, Çinliler çayda buluyorlar... Peki, yüzyıllar önce Çinlilerin “çay falı” baktıklarını biliyor muydunuz?



Takvim

Haberler:
Son Dakika Türkiye Çin Dünya Çin - Türkiye
Ekonomi:
Son Haberler Çin Ekonomisi Türkiye Ekonomisi Dünya Ekonomisi Fuarlar Gündem
Turizm:
Gezelim Görelim Seyahat Defteri Yöresel Lezzetler Seyahat Mito
Kültür ve Yaşam:
Sağlık Çin - Türkiye Çin Sineması Biliyor Musun Bilmiyor Musun Röportaj
yoresel:
Güncel Etnik Kültür Kültür Mirasları Yöresel Lezzetler
Çince Öğretimi:
Çince Hakkında Temel Bilgiler Hem Eğlenin Hem Öğrenin Atasözleri ve Deyimler Şiirler Günlük Çince Konuşmaları
China TV:
Kültür Merhaba Çin
Web Radyo:
Gündem Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Haftasonu
Galeri:
Çin Dünya Moda Seyahat Spor