Başkent Müzesi'nden “Üç Başkent” sergisi
-Çin - Türkiye2016/09/20 18:17:31May 30 2017 04:53:11

Başkent Müzesi'nden “Üç Başkent” sergisi

2016 yılı, Yuan Hanedanı'nın (1271-1368) başkenti Dadu'nun kuruluşunun 740. ve Başkent Müzesi'nin kuruluşunun 35. yıldönümü.

Tarihi, bugünü ve geleceğiyle İpek Yolu
-Çin - Türkiye2016/08/24 15:50:10May 30 2017 04:53:11

Tarihi, bugünü ve geleceğiyle İpek Yolu

İpek Yolu kavramını son günlerde daha sık duymaya başladık. Çin'in öncülüğünde geliştirilen Bir Kuşak - Bir Yol düşüncesi, tarihi bağları yeniden diriltmeyi hedefliyor.

Yasak Kent'in en gizemli odasında ne var?
-Çin - Türkiye2016/08/16 09:47:23May 30 2017 04:53:11

Yasak Kent'in en gizemli odasında ne var?

Yasak Kent'e (Zijincheng) bir kez ilgi duymaya başlayan biri, bir daha burası üzerine düşünmekten, her seferinde burayı sanki ilk kez görüyormuş gibi ziyaret etmekten kendini alamaz.

Çin'de sıcaklarla baş etmenin yolları
-Çin - Türkiye2016/07/20 19:39:26May 30 2017 04:53:11

Çin'de sıcaklarla baş etmenin yolları

Günlerin iyice uzadığı yaz aylarında kavurucu güneş Çin'in genelinde olduğu gibi Beijing sokaklarında da kendini iyice gösteriyor. Sokak aralarında insanların sıcakla baş ederken kullandığı yöntemlere şahit oluyorum. Yemeklerden içeceklere, kıyafetlerden aksesuarlara ka-dar geniş bir yelpazeye sahip Çin'e özgü güneşten korunma yöntemleri bulunuyor.

12 yılda tamamlanan film: Büyük Balık ve Begonya
-Çin - Türkiye2016/07/12 15:11:27May 30 2017 04:53:11

12 yılda tamamlanan film: Büyük Balık ve Begonya

Filmin yönetmenlerinden Liang Xuan, filmin toplam bütçesinin 30 milyon yuan olduğunu açıkladığı basın toplantısında sorulan; “12 yıl, animasyon film için uzun bir süre değil mi ?” sorusuna “12 yıl bizim için bişey değil.” diye cevap veriyordu.

Pekin'den Beijing'e bir şehrin adları
-Çin - Türkiye2016/06/22 16:14:14May 30 2017 04:53:11

Pekin'den Beijing'e bir şehrin adları

Bir şehri şehir yapan unsurlar arasında, şehrin ismi ne kadar yer tutar? Şehrin ismi değiştiğinde, şehirden neler gider, yeni isim neler getirir?

Eski Beijing surlarında bir Türk
-Çin - Türkiye2016/06/07 20:25:45May 30 2017 04:53:11

Eski Beijing surlarında bir Türk

Türkiye ile Çin arasında gidip gelen şair, yazar, seyyah ve devlet adamlarının sayısı maalesef çok fazla değil. Ancak yine de bu alanda çok değerli çalışmalar var. Bu programda, 20. yüzyılın başında Çin'e gelen, Dongbei'den Kanton'a tüm ülkeyi kat eden, yerel halkla yakın ilişki kurup ilginç tespitler yapan sıra dışı bir seyyahı tanıtacağım.

Balık suda, kuş gökte, Miao dağda yaşar
-Çin - Türkiye2016/05/03 15:45:55May 30 2017 04:53:11

Balık suda, kuş gökte, Miao dağda yaşar

Çin, 56 etnik grubuyla renkli bir çiçek bahçesine benzetilebilir... Bu rengarenk dünyanın en renkli gruplarından biri Miao etnik grubu. Miaoların tarihi, Çin'in kuzeyinden güneyine binlerce yıllık bir göç hikayesi...

İslam Çin'e nasıl ve ne zaman geldi?
-Çin - Türkiye2016/04/05 19:09:24May 30 2017 04:53:11

İslam Çin'e nasıl ve ne zaman geldi?

Çin'de İslam dininin çok eski ve zengin bir kültürü var. Çinli Müslümanlar 1300 yıldan uzun süreçte kendilerine özgü bir İslam kültürü geliştirdiler. Peki, İslam dini Çin'e ne zaman, hangi yollarla ve kimler tarafından getirildi? Bu konuda muhtelif rivayetler var...



Takvim

Haberler:
Son Dakika Türkiye Çin Dünya Çin - Türkiye
Ekonomi:
Son Haberler Çin Ekonomisi Türkiye Ekonomisi Dünya Ekonomisi Fuarlar Gündem
Turizm:
Gezelim Görelim Seyahat Defteri Yöresel Lezzetler Seyahat Mito
Kültür ve Yaşam:
Sağlık Çin - Türkiye Çin Sineması Biliyor Musun Bilmiyor Musun Röportaj
yoresel:
Güncel Etnik Kültür Kültür Mirasları Yöresel Lezzetler
Çince Öğretimi:
Çince Hakkında Temel Bilgiler Hem Eğlenin Hem Öğrenin Atasözleri ve Deyimler Şiirler Günlük Çince Konuşmaları
China TV:
Kültür Merhaba Çin
Web Radyo:
Gündem Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Haftasonu
Galeri:
Çin Dünya Moda Seyahat Spor