Çinli yazar Man Booker Ödülüne aday

2016-03-15 20:05:21 CRI

Çinli yazar Man Booker Ödülüne aday

Yan Lianke (阎连科) 1958 yılında Çin'in Henan eyaletine bağlı uzak bir köyde doğdu.

1997 ve 2001 yıllarında Lu Xun Ödülünü, 2004 yılında Lao She ödülünü kazandı. 2014 yılında Franz Kafka ödülüne layık görüldü.

Yan Lianke nüktedan bir yazar olarak biliniyor. Kendisi, eserlerini “trajik” olarak tanımlasa da, Batı'da hicivli üslubuna dikkat çekiliyor.

Yazar, Fransız gazeteci Renaud de Spens'le bir söyleşisinde şöyle diyor: “Yazarken veya konuşurken asla nüktedan olmaya çalışmıyorum, bana göre her şey trajik. Özellikle bu coğrafyada güldürüden çok trajedi var.”

Editör arkadaşlarımız Emre ve Sıdal, Çinli yazar Yan Lianke hakkında konuşuyor...

Takvim

Haberler:
Son Dakika Türkiye Çin Dünya Çin - Türkiye
Ekonomi:
Son Haberler Çin Ekonomisi Türkiye Ekonomisi Dünya Ekonomisi Fuarlar Gündem
Turizm:
Gezelim Görelim Seyahat Defteri Yöresel Lezzetler Seyahat Mito
Kültür ve Yaşam:
Sağlık Çin - Türkiye Çin Sineması Biliyor Musun Bilmiyor Musun Röportaj
yoresel:
Güncel Etnik Kültür Kültür Mirasları Yöresel Lezzetler
Çince Öğretimi:
Çince Hakkında Temel Bilgiler Hem Eğlenin Hem Öğrenin Atasözleri ve Deyimler Şiirler Günlük Çince Konuşmaları
China TV:
Kültür Merhaba Çin
Web Radyo:
Gündem Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Haftasonu
Galeri:
Çin Dünya Moda Seyahat Spor